KWALITEIT
IN DE ZORG

Op deze pagina vind je meer informatie over wat je van ons mag verwachten als GGZ praktijk.
We vertellen je meer over hoe we de kwaliteit bewaken, voorwaarden, keurmerken en wat je kunt doen bij klachten. 

Kwaliteit

NeuroScan biedt kwalitatief goede zorg. Wij willen dat je je veilig voelt bij ons. Wij doen er alles aan om je vertrouwen niet te beschadigen. 

  • Wij werken volgens bewezen behandelmethodes. Wij leggen op systematische wijze vast wat wij doen.
  • NeuroScan zorgt ervoor dat deskundige behandelaren de zorg aan jou of je kind vormgeven. Wij bieden onze behandelaren nascholing aan zodat NeuroScan volgens de meest recente inzichten behandeling kan bieden. 
  • Wij zijn aanspreekbaar en toetsbaar. De clienttevredenheid wordt regelmatig getoetst. Wij zij HKZ gecertificeerd en door interne audits te houden optimaliseren wij de zorgprocessen.

Kwaliteitsstatuut

Alle GGZ-instellingen zijn verplicht, conform de Nederlandse Zorgautoriteit, een goedgekeurd kwaliteitsstatuut te hebben. Hierin moet onder andere beschreven staan voor welke problematiek men terecht kan bij de desbetreffende instelling en hoe zij de kwaliteit van de zorg waarborgen. 

NeuroScan heeft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut. U kunt het statuut opvragen bij ons secretariaat of downloaden via deze link: kwaliteitsstatuut Neuroscan

HKZ Gecertificeerd

NeuroScan is HKZ gecertificeerd. HKZ is een keurmerk voor de zorg. HKZ certificering is een manier om zichtbaar te maken dat we als organisatie onze werkprocessen goed geregeld hebben, dat we onze cliënten goede zorg leveren en dat wij als organisatie systematisch werken aan optimalisatie van de zorg die wij bieden. Dit kwaliteitssysteem voldoet aan de internationale ISO-9001 normen.

Privacy en voorwaarden

Onze Privacy Regelement kun je vinden op een aparte pagina. Klik hier voor het Privacy Regelement.

Onze Algemene Voorwaarden kun je via deze link downloaden.

No Show Beleid

Om je zo goed mogelijk te helpen is het belangrijk dat je op de afspraak aanwezig bent. Ben je dat niet en heb je niet minimaal 24 uur van te voren de afspraak afgezegd? Dan is er sprake van een “no show”. Is er sprake van overmacht dan beschouwen wij je afwezigheid niet als “no show”.

Wij helpen je graag bij het herinneren van de afspraak en sturen je daarom een SMS 24 uur voor de afspraak. Mocht je deze SMS niet willen ontvangen, geef dit dan door aan het secretariaat.

Gevolgen van “no show”: De gereserveerde tijd van de behandelaar kan niet ingezet worden voor je herstel. Wij willen je laten weten dat het niet verschijnen op een afspraak invloed kan hebben op je herstel. Daarnaast vinden wij een “no show” verspilling van kostbare zorg.  Na een “no show” ontvang je een factuur van € 75,- om de gemaakte kosten te dekken. Na een “no show” vragen wij je contact op te nemen met het secretariaat voor een nieuwe afspraak.  Indien wij geen contact meer met je krijgen, dan wordt je behandeling bij ons afgesloten. Meer informatie? Neem gerust contact op met het secretariaat.

Heb je een klacht?

Wij doen bij NeuroScan ons best om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. Toch kan het zo zijn dat u ergens niet tevreden over bent. Heeft u een klacht over onze zorg, dan stellen wij het op prijs dat u deze eerst met de betrokken medewerker probeert te bespreken. Doet u dat liever niet of wordt uw klacht niet verholpen? Dan kunt u direct contact opnemen met één van de bestuurders: Annerieke Luijendijk of Monica Verlinde. We gaan graag
met u in gesprek en op zoek naar een oplossing. Belt u hiervoor ons algemene nummer 078-632 36 36 en vraag het secretariaat of zij u terug kunnen bellen in verband met een klacht.

Wilt of kunt u de klacht niet bespreekbaar maken met ons, of wenst u onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kunt contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waar
we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen. 

Heeft u uw klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past.

Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met u op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt.

Wilt u advies over hoe u om kunt gaan met een situatie waar u ontevreden over bent? Ook dan kunt u contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. U start dan nog geen procedure op.

Geef uw klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg: www.klachtenportaalzorg.nlU kunt ook een e-mail sturen aan info@klachtenportaalzorg.nl.

Weet u niet welke klachtenprocedure voor u geldt? Ook daar kan Klachtenportaal
Zorg u mee helpen.

Het doel blijft het oplossen van onvrede en klachten.