KWALITEIT
IN DE ZORG

Op deze pagina vind je meer informatie over wat je van ons mag verwachten als GGZ praktijk.
We vertellen je meer over hoe we de kwaliteit bewaken, voorwaarden, keurmerken en wat je kunt doen bij klachten. 

Kwaliteit

NeuroScan biedt kwalitatief goede zorg. Wij willen dat je je veilig voelt bij ons. Wij doen er alles aan om je vertrouwen niet te beschadigen. 

  • Wij werken volgens bewezen behandelmethodes. Wij leggen op systematische wijze vast wat wij doen.
  • NeuroScan zorgt ervoor dat deskundige behandelaren de zorg aan jou of je kind vormgeven. Wij bieden onze behandelaren nascholing aan zodat NeuroScan volgens de meest recente inzichten behandeling kan bieden. 
  • Wij zijn aanspreekbaar en toetsbaar. De clienttevredenheid wordt regelmatig getoetst. Wij zij HKZ gecertificeerd en door interne audits te houden optimaliseren wij de zorgprocessen.

Kwaliteitsstatuut

Alle GGZ-instellingen zijn verplicht, conform de Nederlandse Zorgautoriteit, een goedgekeurd kwaliteitsstatuut te hebben. Hierin moet onder andere beschreven staan voor welke problematiek men terecht kan bij de desbetreffende instelling en hoe zij de kwaliteit van de zorg waarborgen. 

NeuroScan heeft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut. U kunt het statuut opvragen bij ons secretariaat.

HKZ Gecertificeerd

NeuroScan is HKZ gecertificeerd. HKZ is een keurmerk voor de zorg. HKZ certificering is een manier om zichtbaar te maken dat we als organisatie onze werkprocessen goed geregeld hebben, dat we onze cliënten goede zorg leveren en dat wij als organisatie systematisch werken aan optimalisatie van de zorg die wij bieden. Dit kwaliteitssysteem voldoet aan de internationale ISO-9001 normen.

Privacy en voorwaarden

Onze Privacy Regelement kun je vinden op een aparte pagina. Klik hier voor het Privacy Regelement.

Onze Algemene Voorwaarden kun je via deze link downloaden.

No Show Beleid

Om je zo goed mogelijk te helpen is het belangrijk dat je op de afspraak aanwezig bent. Ben je dat niet en heb je niet minimaal 24 uur van te voren de afspraak afgezegd? Dan is er sprake van een “no show”. Is er sprake van overmacht dan beschouwen wij je afwezigheid niet als “no show”.

Wij helpen je graag bij het herinneren van de afspraak en sturen je daarom een SMS 24 uur voor de afspraak. Mocht je deze SMS niet willen ontvangen, geef dit dan door aan het secretariaat.

Gevolgen van “no show”: De gereserveerde tijd van de behandelaar kan niet ingezet worden voor je herstel. Wij willen je laten weten dat het niet verschijnen op een afspraak invloed kan hebben op je herstel. Daarnaast vinden wij een “no show” verspilling van kostbare zorg.  Na een “no show” ontvang je een factuur van € 75,- om de gemaakte kosten te dekken. Na een “no show” vragen wij je contact op te nemen met het secretariaat voor een nieuwe afspraak.  Indien wij geen contact meer met je krijgen, dan wordt je behandeling bij ons afgesloten. Meer informatie? Neem gerust contact op met het secretariaat.

Heb je een klacht?

Wij doen bij NeuroScan ons best om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. Toch kan het zo zijn dat je ergens niet tevreden over bent. Als je een klacht hebt stellen wij het op prijs dat je deze eerst met de betrokken medewerker probeert te bespreken. Doe je dit liever niet of wordt je klacht niet verholpen? Dan kun je direct contact opnemen met één van de praktijkhouders: Annerieke Luijendijk of Monica Verlinde. Bel hiervoor ons algemene nummer 078-632 36 36 en vraag het secretariaat of zij je terug kunnen bellen in verband met een klacht.

Als dat geen oplossing voor je biedt, staat de volgende mogelijkheid voor u open:
Je kunt je vraag of klacht voorleggen aan het onafhankelijke Klachtenloket Zorg. Een medewerker van het Klachtenloket probeert je klacht met informatie en advies op te lossen en kan je in contact brengen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Die kan bemiddelen tussen u en ons, zodat we samen alsnog een goede oplossing kunnen vinden.

Je bereikt het Klachtenloket Zorg gemakkelijk door te bellen naar telefoonnummer 070-310 53 92. Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Of stuur een mail naar info@klachtenloket-zorg.nl. Voor meer informatie ga naar: https://www.degeschillencommissiezorg.nl/klachtenloket-zorg

Geschillencommissie
Je kunt ook een klacht indienen bij de externe en onafhankelijke Geschillencommissie Zorg Algemeen. Je klacht wordt dan een geschil. Een onpartijdige, deskundige commissie beoordeelt het geschil en je ontvangt een bindende uitspraak. Dat betekent dat u en wij ons aan de uitspraak moeten houden en niet in hoger beroep tegen de uitspraak kunnen gaan. Voor meer informatie ga naar: www.degeschillencommissiezorg.nl